Tuesday, September 8, 2009

Tragedi August 2009....

Sudah lama aku tinggalkan menulis blog nih..hampir 2 bulan...tp...dalam tempoh inilah paling banyak dugaan yang aku hadapi....namun aku pasrah dah redha atas ketentuan Ilahi..di hari baik bulan baik ini...mungkin di sebabkan ini juga aku menyepikan diri dan berfikir sejenak..apakah yang akan terjadi selepas ini...

11 August 2009

aiman cirit birit...kurang selera makan...aku bawa Cokman jumpa pakar..tapi this time dia masih aktif..doktor ada berpesan kalau dia semakin lemah aku kena bawa dia untuk admit...doktor syak dia mengalami "Rotavirus"..namun x dapat dipastikan...doktor suggest tukar susu tanpa laktosa sementara waktu..

14 August 2009

Sesudah subuh Cokman demam panas...aku dapat rasakan kelainan pada dirinya..kerana dah hampir seminggu lebih Cokman cirit birit dan muntah....Tapi pagik nih Cokman x mampu bangun dr tempat tido..dia semakin layu...aku dan mr.Abah menjadi binggung sekejap ngan keadaan Cokman..aku terus bawa dia ke pakar di Az-Z****h...di depan doktor gak Cokman muntah...doktor terus admit...sbb demam Cokman mencecah 39++...aku yang paling risau..namun aku kuatkan hati...

15 August 2009

sample darah dan najis dah diambil...alhamdullilah..negetif "Rotavirus" namun doktor sendiri x tahu apa penyakit sebenar Cokman..dari sample darah..doktor dapat kesan ada virus dalam darah Cokman...aku naik binggung...apa harus aku buat..demam Cokman lak on off...doktor tambah air sbb tenaga Cokman dah x ada..coz makan muntah..cirit...aku menjadi serabut..kalau bleh aku ganti tempat Cokman kan bagus...x sampai hati tgk wayar bersirat kat tangan...
aku terfikir tentang penyakit yang melanda dunia sekarang...aku memang takut...tp aku kuatkan hati meminta doktor buat ujian terhadap Cokman. Pagi 10.00 am sample air hidung Cokman diambil untuk ujian itu....alhamdullilah...negatif...satu rahmat bagi aku...

16 August 2009

keadaan Cokman bertambah baik..namun demam still sama...

19 August 2009

hari nih paling best..sebab Cokman dah bleh discharge tghhari..aku amat bersyukur...Cokman dah semakin sihat...walaupun asyik merengek aja...

22 August 2009

umat Islam mula berpuasa..berpuasa kali ini lebih bermakna sebab keluarga aku ada di Nilai bersama Cokman..aku rasa bahagia..

28 August 2009

sebelum bertolak ke kampung halaman ku...mak beritahu burung kesayangan aku "COMEL" sakit...x bleh nak bangun macam biasa...hati aku berdebar2 semasa perjalanan pulang...namun setibanya aku di kampung aku...airmata aku jatuh jua...melihat COMEL dah sejuk...mak aku pun x tahu masa mana dia mati...sedangkan kalau sakit sikit pun akan abah bawa jumpa doktor..tp..apakan daya..Tuhan lebih sayangkan dia..banyak kenangan indah bersama COMEL...11 tahun lebih dia bersama keluarga aku..dan aku anggap COMEL sebahagian dr keluarga aku...namun aku redha...di bulan mulia nih...COMEL pergi meninggalkan kami sekeluarga...sayang COMEL selamanya...COMEL sentiasa dihatiku...

rentetan dibulan August..banyak perkara menguji kesabaran dan ketabahan aku...namun ku tahu bukan senang melalui liku2 kehidupan ini...

No comments:

Post a Comment